TaxModel and Kip Tax combine fiscal forces

Reading time: 2 minutes | November 28, 2019 | by Wessel van Dijk

KIP Tax, a consultancy firm based in Helmond, provides consultancy firms and multinational businesses with international tax advice on a temporary and permanent basis. Wessel van Dijk, Partner at KIP Tax, has been closely involved in the development of multiple innovative software solutions of TaxModel. This collaboration has already proven to be very successful over the past six months.

The use of technology is taking on an increasingly important role in tax practice. Our clients’ expectations of standardization and an increase in efficiency, is growing. TaxModel offers an ideal solution for our customers. All the more reason to continue and intensify the collaboration between TaxModel and KIP Tax. KIP Tax also provides training and coaching to companies that decide to license the software of TaxModel. This means that Kip Tax assists companies in making the right choices regarding the purchase and implementation of technology within the international tax domain.

Het adviesbureau Kip Tax, gevestigd in Helmond, voorziet advieskantoren en het bedrijfsleven van internationaal fiscaal advies op tijdelijke en permanente basis. Wessel van Dijk, Partner bij Kip Tax is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van meerdere innovatieve softwareoplossingen van TaxModel. De intensieve samenwerking is het afgelopen half jaar al zeer succesvol gebleken.

Automatisering begint een steeds belangrijkere rol in te nemen in de fiscale praktijk. Het standaardiseren en efficiënt maken van werkprocessen wordt vanuit de klanten in toenemende mate verwacht. En dat is waar TaxModel een ideale oplossing biedt richting de gemeenschappelijke klanten. Reden genoeg om de samenwerking tussen TaxModel en Kip Tax voort te zetten en te intensiveren. Daarbij verzorgt Kip Tax ook de training en coaching naar de klanten die kiezen voor de software van TaxModel. Dit houdt in dat Kip Tax bedrijven helpt de juiste keuzes te maken rondom de aanschaf en implementatie van technologie binnen het internationale fiscale domein.